نرم افزار حسابداری ابری

نرم افزار حسابداری ابری | بهترین نرم افزار حسابداری

نرم افزار حسابداری ابری (📊📉📈  بهترین نرم افزار حسابداری 📊📉📈) ممکن است برای بسیاری از افراد یک نرم افزار ناشناخته باشد.  اما از آنجایی که نرم افزار راهکاران ابری در پردازش ابری و محاسبات ابری مورد استفاده قرار می گیرد برای برخی از افراد مفهوم آشنایی دارد.

پردازش ابری یکی از روش هایی است که با استفاده از اینترنت فضای خاصی را ایجاد می کند. این برنامه فضایی تحت وب در دسترس شما قرار می دهد که دیگر نیازی به پردازش روی کامپیوتر نیست. همچنین با وجود این برنامه دیگر نیازی به نصب نرم افزار روی سیستم های متنوع نخواهید داشت.

نرم افزار حسابداری ابری

حسابداری ابری (Cloud Accounting) از جمله عبارت‌هایی است که این روزها در حوزه مالی بیشتر شنیده می‌شود و معمولا با نام‌های دیگری از جمله حسابداری تحت وب، آنلاین یا حسابداری مبتنی بر اینترنت نیز شناخته می‌شود. هر چند این مفاهیم تفاوت‌هایی نیز با هم دارند.

کدام نوع از حسابداری، ابری میگویند ؟

ممکن است تا به حال نام حسابداری ابری به گوشتان خورده باشد، اما اطلاعاتی از آن نداشته باشید و ندانید که چیست و چه تاثیری بر کار شما دارد. از همین جهت باید گفت حسابداری ابری، مشابه عملکرد و پردازش اطلاعات در فضای ابری است.

باید متذکر شد که این نوع از حسابداری یک ساختار نوپا و تازه به حساب می‌آید که طبق آمار به دست آمده روزبه‌روز جایگاه بالاتری پیدا می‌کند؛ به طوری که بسیاری از کسب و کارها به احتمال زیاد در آینده‌ای نه چندان دور از آن استفاده خواهند کرد.

در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره داشتیم که افراد و کسب و کارهای گوناگون برای خود فضایی را در اختیار دارند که می‌توانند از طریق آن به داده‌های خود دسترسی پیدا کنند. حال در رابطه با حسابداری باید گفت که فرد حسابدار برای پرداختن به حسابداری ابری، نرم‌ افزار حسابداری مورد نیاز خود را به‌جای آن که روی یک سرور و سیستم محلی یعنی هارد و درایو پیاده کند.

روی سرورهای ابری قرار خواهد داد تا از چنین فضایی استفاده کند. استفاده از چنین فضایی برای شما شرایطی را فراهم می‌آورد که می‌توانید در هر زمان و مکان به داده‌های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

از همین جهت دیگر نباید نگرانی از بابت هزینه و یا نگهداری از نرم‌ افزار مالی خود روی دسکتاپ داشته باشید. تمام این موضوعات، به ویژه دسترسی به نرم‌افزار در هر مکان و زمان سبب شده است که بسیاری از دپارتمان‌ها و کسب و کارهای مختلف به استفاده از نرم‌افزارهای خود روی سیستم‌های ابری بپردازند.

مزایای حسابداری ابری

همه تابحال با مشکل کمبود فضا برای ذخیره سازی فایل‌هایشان رو به رو شده‌ اند؛ و با کمی تحقیق و پرسش در این زمینه به راهکار ذخیره سازی فایل‌ها در فضای ابری رسیده‌ اند.

شما بدون نیاز به مموری یا هارد، یک فضا در اختیار دارید که میتوانید فایل‌ها، عکس‌ها و حتی ویدئوهای خود را در این محل، ذخیره سازی کنید. معمولا به اینکار رایانش ابری میگویند که به معنای ذخیره سازی فایل‌ها در فضای اینترنت است.

در چند سال اخیر اکثر کسب و کارها با این روش و راهکار توانسته‌اند هزینه‌های ناشی از خرید هارد دیسک و فضایی برای ذخیره سازی اطلاعاتشان را کاهش دهند و از همین رو شاهد بهبود نتایج در کسب و کارشان شده‌اند.

  • رهایی از محدودیت مکانی

یکی از محبوبترین مزایای حسابداری ابری، محدود نبودن به مکان یا محل خاصی است. با کمک این تکنولوژی شما میتوانید امور حسابداری شرکتتان را از راه دور نیز مدیریت نمایید یا کارهای عقب افتاده سازمانتان را در یک شهر دیگر، انجام دهید. این مزیت برای افرادی سودمند است که مداوم در حال مسافرت هستند و از طرفی هم نمیخواهند زمام کار از دستشان دَر برود.

  • مکانیزه شدن امور

با کمک این قابلیت قادر خواهید بود بسیاری از امور مربوط به مشتریان را مکانیزه کنید. بنابراین در زمان صرفه جویی نموده‌اید و علاوه بر آن، راندمان کاری را بالا برده‌اید. همچنین باید بدانید استفاده از حسابداری ابری باعث رشد کسب و کار و افزایش بهره‌وری نیز خواهد شد.

  • به روز رسانی سریع داده ها

زمان یکی مهمترین مِلاک‌ها برای هر کسب و کاری است. حسابداری ابری هم دقیقا همین فاکتور را نشانه رفته و به همین دلیل هم بسیار محبوب میباشد. به بیان دقیق‌تر با حسابداری ابری میتواند خیلی سریع و در کمتر از چند ثانیه به هر اطلاعاتی که میخواهید دسترسی پیدا کنید و این اطلاعات را با سرعتی باورنکردنی به روزرسانی نمایید.

  • برقراری نظم و یکپارچگی بین اطلاعات

میدانیم که یکپارچگی اطلاعات و نرم افزارها یکی دیگر از نیازهای شماست. خوشبختانه حسابداری ابری دارای این ویژگی نیز میباشد. بدین معنا که میتواند تمامی سرویس‌ها مانند درگاه‌های پرداخت اینترنتی و… را پشیبانی نماید و در نیتجه میتوان امور را با نظم و یکپارچگی پیش برد.

  • تهیه گزارشات دقیق و لحظه ای

یکی دیگر از مهمترین نیازهای روزمره یا ماهیانه یک حسابدار، تهیه گزارشات دقیق است که این مورد نیز با استفاده از حسابداری ابری امکان پذیر میباشد. با این سیستم آنلاین میتوانید در لحظه از اطلاعات مورد نظرتان گزارش تهیه کنید و مطمئن باشید که این اطلاعات کاملا به روز و صحیح هستند.

  • عدم محدودیت به یک مکان خاص

همانطور که میدانید نرم افزار حسابداری ابری محدود به مکان خاصی نیست. تنها با اتصال به اینترنت قادر خواهید بود امور مربوط به شرکت را مدیریت نمایید، از همین رو در هر مکان یا محلی میتوانید به انجام معاملات پرداخته و در همان لحظه فاکتور مشتری را صادر نمایید. البته که این فاکتور آنلاین است و نیاز به دستگاه چاپگر و سایر چیزها ندارد.

  • امنیت داده ها

با استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری ابری دیگر خیالتان از بابت نگهداری اطلاعات، آسوده باشد چراکه امکان از بین رفتن داده‌ها در این فضا خیلی کمتر است. در حقیقت با استفاده از نرم افزارهای حسابداری شاید روزی با خطاهای سیستمی، سخت افزاری، باج افزار ها و… مواجه شوید اما با نرم افزار حسابداری ابری هیچ کدام از این چالش‌ها را ندارید.

نرم افزار حسابداری ابری
نرم افزار حسابداری ابری
  • تهیه نسخه پشتیبان

بالعکس تصورات غلطی که در مورد فضای ابری وجود دارد، اطلاعات بسیار امن‌تر خواهند ماند و امکان از بین رفتن اطلاعات بسیار کم و حتی غیر ممکن میباشد. باید بدانید در حسابداری ابری هر روز از اطلاعاتتان نسخه پشتیبان گرفته میشود، پس نباید نگران حذف یا از بین رفتن آنها باشید. همچنین امکان ربوده شدن یا خرابکاری در داده‌هایتان به صورت فیزیکی به صفر میرسد.

  • صرفه جویی در کاغذ بازی

اگر شما هم یکی از علاقمندان به محیط زیست هستید، باید حتما از این قابلیت استفاده کنید. همانطور که میدانید با حسابداری ابری تنها با اینترنت و بدون نیاز به هیچ کاغذ بازی، تمامی امور پیش می‌رود، بنابراین در مصرف کاغذ صرفه جویی شده و علاوه بر آن، هزینه خرید کاغذ هم به حداقل رسیده و به نفع شما تمام می‌شود.

  • جلوگیری از هزینه های اضافی

حسابداری ابری هیچ نیازی به ارتقاء ندارد و این گزینه نیز به سود شماست. یعنی تا هر اندازه که میخواهید کسب و کارتان را توسعه دهید بدون اینکه بخواهید هزینه‌ای برای ارتقاء نرم افزار حسابداری تقبل کنید.

  • صرفه جویی در وقت

از مهمترین مزیت‌های حسابداری ابری، کم کردن حجم کارهاشی دستی است. حسابداری ابری با حذف کاغذ بازی‌ها و صدور فاکتور آنلاین به شما کمک میکند تا معاملاتتان را به صورت اینترنتی انجام دهید و بسیاری از امور دستی را که بسیار هم زمانبر هستند، حذف کنید. با اینکار کارمندان شما وقتشان را صرف امور مهمتری می‌کنند و شرکت بازدهی بالاتری خواهد داشت.

حسابداری به روش ابری چگونه به کسب و کارهای کوچک کمک می کند ؟

صاحبان هر یک از کسب و کارها می‌ توانند در هر جا و هر زمان به داده های خودشان با استفاده از حسابداری ابری دسترسی داشته باشند. این افراد همیشه در حال حرکت می باشند از تبلت ها و گوشی ها جهت دسترسی به آخرین داده مالی‌ شان استفاده می نمایند. با استفاده از فناوری ابری افراد می ‌توانند مانده حساب، وضعیت کلی وجه نقد، فاکتورهای معوقه و موارد دیگر را در تمامی دقایق شبانه روز با متصل شدن به اینترنت مشاهده نمایند.

امنیت نرم افزار حسابداری ابری

نرم افزار حسابداری ابری یعنی تمامی فرآیندهای حسابداری از طریق اینترنت و بر روی ابر انجام می‌‌شود. که این امر باعث بالا رفتن امنیت نرم افزار حسابداری ابری می‌شود. نرم افزار حسابداری ابری دارای مزایای زیادی نسبت به نرم افزار حسابداری سنتی می‌باشد، چرا که در نرم افزار حسابداری ابری اطلاعات با امنیت بالا محافظت می‌شوند. همچنین بدون نیاز به سیستم کامپیوتری در محل کار، از طریق اینترنت و در هر مکانی، امور حسابداری با سرعت و به صورت کاملاً ایمن انجام می‌شوند.

2 روش محافظت از اطلاعات در نرم ‌افزار حسابداری ابری

  • محافظت از اطلاعات در نرم ‌افزار حسابداری ابری

یکی از ویژگی‌های امنیتی نرم افزار حسابداری ابری این است که در نرم افزارهای حسابداری ابری، تمامی اطلاعات مالی به صورت اینترنتی در سرورهای مختلف ذخیره می‌شوند. از اطلاعات ذخیره شـده در چندین سرور مختلف پشتیبان گیری انجام می‌‌شود . این امر باعث محافظت بیشتر از اطلاعات مالی می‌‌گردد.

در نرم افزار حسابداری ابری، محافظت از اطلاعات به دو صورت انجام می‌‌شود:

  • محافظت اطلاعات به روش نرم ‌افزاری در حسابداری ابری
  • محافظت اطلاعات به روش سخت افزاری در حسابداری ابری

محافظت اطلاعات به روش نرم ‌افزاری در حسابداری ابری

در محافظت از اطلاعات به روش نرم ‌افزاری، تمامی اطلاعات مالی سازمان به صورت کد گذاری شده ذخیره می‌شوند .

این کدها به هیچ عنوان قابل فهم و رمزگشایی نیستند. این امر باعث امنیت بیشتر اطلاعات خواهد بود. به همین دلیل نرم افزار حسابداری ابری یک روش بسیار مطمئن برای محافظت اطلاعات می‌باشد.

محافظت اطلاعات به روش سخت افزاری در حسابداری ابری

در این روش به دلیل اینکه تمامی اطلاعات بر روی سرور و از طریق اینترنت ذخیره می‌شوند. لذا هیچ دستگاه رایانه‌ای در سازمان وجود ندارد که نرم افزار بر روی آن نصب باشد.

نرم افزار حسابداری ابری


برای مشاوره و خرید نرم افزار حسابداری پارسی مانی parsimony با ما تماس بگیرید .

5/5 - (4 امتیاز)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها