چرخه حسابداری

چرخه حسابداری را بشناسید

چرخه حسابداری یک فرآیند چند مرحله‌ای است که در بخش حسابداری بسیاری از کسب و کارها وجود دارد. این چرخه یک گزارش دقیق از وضعیت مالی را در صورت‌های مالی به صورت خلاصه شده ثبت می‌کند تا اطلاعات دقیقی از فعالیت اقتصادی برای مدیران یا صاحبان کسب و کار وجود داشته باشد.در طی مراحل مختلف این چرخه، موسسات معاملات مالی خود را در یک روزنامه ثبت می‌کنند، جزئیات به دفتر کل منتقل می‌شوند، ورودی‌ها تحلیل شده و قبل از اینکه صورت‌های مالی تهیه شده و دفاتر دوره بسته شوند، از صحت تراز بودن حساب‌ها و بدون خطا بودن آن‌ها اطمینان حاصل می‌شود‌.

Read More

شاخه های حسابداری

شاخه های حسابداری

حسابداری (Accounting) به‌عنوان زبان مادری کسب و کار، به معنای ثبت معاملات و اسناد مالی مربوط به تجارت است. به بیان دیگر زبان مشترک کسب‌وکارها برای تجزیه‌ و تحلیل گزارش‌های مالی و شرایط اقتصادی، حسابداری است.درواقع حسابداری به اندازه گیری و پردازش اطلاعات مالی شرکتها پرداخته و به زبان تجارت نیز نامیده می شود. اندازه گیری نتایج فعالیت های اقتصادی سازمان و ارائه نتایج به سرمایه گذاران و مدیران ازجمله کارهایی می باشد، که توسط مجموعه حسابداری انجام می شود.

Read More

مدیریت مالی

مدیریت مالی و اصول مدیریت مالی

مدیریت مالی تبدیل علم اقتصاد به شیوه‌ای عملی برای سازمان‌ها و کسب و کارهاست. مدیران مالی از دانش اقتصاد برای تصمیم‌گیری در حوزه‌های مالی کسب و کار استفاده می‌کنند. آن‌ها باید میزان نقدینگی و سرمایه‌های سازمان را مدیریت کنند و برنامه‌ریزی و استراتژی‌های لازم برای ایجاد تعادل بین این دو کفه ترازو را بچینند. همچنین ارتباط با بانک‌ها و انجام امور مرتبط با سهام‌ها نیز با این بخش است. در این مقاله از پارسی مانی parsimony شما بصورت کامل با مدیریت مالی آشنا میشوید با ما همراه باشید 

Read More

چرا به نرم افزار حسابداری نیاز داریم ؟

چرا به نرم افزار حسابداری نیاز داریم ؟

نرم افزار حسابداری داده‌های مالی و حسابداری مربوط به کلیه معاملات را در قالب‌های تعریف شده حسابداری مانند: وجه نقد، موجودی مواد و کالا، حساب دریافتنی، حساب‌های پرداختنی، سود یا زیان انباشته، سرمایه، دارایی و… ثبت و ذخیره می‌کند. این نرم‌افزارها که بر پایه مفاهیم حسابداری طراحی شده‌اند به حسابداران در انجام امور حسابداری کمک می‌کنند.نرم افزار حسابداری به نرم افزارهایی گفته می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توان تمام امور جاری و تخصصی حسابداری را به شکلی ساده‌تر انجام داد.

Read More

نرم افزار حسابداری و ویژگی های آن

نرم افزار حسابداری و ویژگی های آن

نرم افزار حسابداری از این جهت امروزه به دلیل اینکه پیگیری و مدیریت امور مالی نسبت به گذشته و با استفاده از همان روش‌های سنتی و دستی که مبتنی بر کاغذ بودند، کار سخت و دشواری خواهد بود و دیگر امکان پذیر نیست، به همین دلیل در عصر حاضر شما برای انجام و امور مالیاتی خود به یک نرم افزار حسابداری نیاز دارید.البته اگر به دنبال راه‌اندازی کسب و کار خود هستید و نمی‌دانید که چگونه باتوجه به ویژگی‌های مختلف نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار، مناسب‌ترین نرم افزار را که متناسب با نیازها و خواسته‌های کسب و کار شما باشد، را انتخاب کنید. در این مقاله از پارسی مانی parsimony تمام ویژگی های یک نرم افزار حسابداری خوب و مطمئن آشنا میشوید.

Read More

حسابدار و وظایف حسابدار

حسابدار و وظایف و مسئولیت های حسابدار

حسابداری، حرفه‌ای است که فرد شاغل در این حرفه مسئولیت نگهداری و تفسیر سوابق مالی را دارد. بیشتر حسابداران مسئول طیف وسیعی از وظایف مربوط به امور مالی هستند. حسابداری چه برای امور شخصی و چه برای مشاغل و سازمان‌های بزرگتر ضروری است.چندین اصطلاح دیگر اغلب همراه با عبارت “حسابدار” مورد بحث قرار می‌گیرند، که می‌تواند منجر به سردرگمی در مورد این حرفه شود. به عنوان مثال ، “حسابدار” و “دفتردار” عباراتی است که بعضی اوقات به جای یکدیگر استفاده می‌شود، اما چندین تفاوت اساسی بین این عناوین شغلی وجود دارد.

Read More

نرم افزار حسابداری بازرگانی و حسابداری بازرگانی

نرم افزار حسابداری بازرگانی و حسابداری بازرگانی

نرم افزار حسابداری بازرگانی ، جهت اجرای این مسئولیت، از دنیای مدرنیته و تکنولوژی کمک گرفته شده و به منظور تحقق این امر، نرم افزارهایی پدید آمده اند که هر بخش از نرم افزارهای بازرگانی و حسابداری برای محاسبه میزان سود و زیان و بدست آوردن آمار ورودی ها و خروجی ها و همچنین میزان احتیاجات تولید کننده و مصرف کننده، عملیات خاصی را انجام می دهند. زمانی که مواد اولیه برای تولید یک کالا تامین می گردد و موجب می شود که یک محصول با کیفیت تولید گردد در نتیجه برای حفظ و نگهداری محصول، نیاز است در انبارهای شرکت با روش های مخصوص نگهداری شود،

Read More

نرم افزار حسابداری صنعتی و کاربردهای آن

نرم افزار حسابداری صنعتی و کاربردهای آن

نرم افزار حسابداری صنعتی و حوزه‌ای که آن را مدیریت می‌کند (حسابداری بهای تمام شده) در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در سال‌های اخیر توجه چشمگیری به حسابداری بهای پایانی یا همان حسابداری صنعتی و مدیریت در هر دو حوزه عملی و تئوری به وجود آمده است. به‌نظر می‌رسد چند عامل منشا اصلی این توجه بوده است. اولین مورد ناشی از تغییرات قابل توجهی است که در فضای کسب و کار با افزایش رقابت جهانی و سرعت شتاب تغییرات فناوری به وجود آمده و دوم مقررات زدایی اقتصادی در صنعت در بسیاری از کشورها رخ داده است.

Read More

حسابداری مالی و اهمیت آن

حسابداری مالی و اهمیت آن

حسابداری با گذر زمان، به شاخه های مختلف تقسیم شد و هر یک از این شاخه ها پیچیدگی های خاص خود را دارند و هدف خاصی را دنبال می‌کنند. این دسته های مختلف، مانند حسابداری مالیاتی، حسابداری دولتی، حسابداری مدیریتی و … هر یک در شرایط مخصوص به خود کاربرد دارند. حسابداری مالی نام علمی است که در آن دیتاهای مربوط به فعالیت های مالی ثبات و گزارش می‌شود. البته این ثبت و گزارش همراه با تجزیه و تفسیر و تحلیل، دسته بندی، خلاصه کردن و نتیجه گیری نیز خواهد بود. این دانش به ما کمک می‌کند که نتیجه فعالیت های مالی را پردازش کرده و به همین علت است که به آن زبان تجارت گفته می‌شود.در این مقاله از پارسی مانی parsimony به بررسی حسابداری مالی و بهنرین نرم افزار حسابداری مالی و …  بپردازیم.

Read More

حسابرسی و انواع آن

حسابرسی و انواع آن

هدف و مفهوم حسابرسی، اظهارنظر نسبت به این موضوع است که آیا صورت‌های مالی بر اساس استانداردهای حسابداری تهیه شده است یا خیر؛ اما هدف از آموزش علم و درس حسابرسی، تربیت افرادی است که ضمن آشنایی با دروس نظری، با سیستم‌های مالی و حسابداری صنعت، آشنا شوند. همچنین توانایی‌های لازم در تصمیم‌گیری صحیح و دقیق بر مبنای اطلاعات علمی و قابل اعتماد در بهینه‌سازی سیستم‌های گردش کار دستگاه مربوط را داشته و در انجام وظایف تعریف شده و همکاری موثر با کارشناسان مرتبط با این فن در مسائل برنامه‌ریزی بازرگانی و پیش بینی‌های مالی و اقتصادی شرکت، ایفای نقش نماید. تعریف حسابرسی و انواع آن، بسیار گسترده‌ است؛ در این مقاله از پارسی مانی parsimony  بیشتر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

Read More