نرم افزار حسابداری و مزایای آن

نرم افزار حسابداری و مزایای آن

نرم افزار حسابداری و مزایای آن  ، یکی از امور حیاتی بخش مالی یک شرکت انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری است. سرنوشت کاری حسابداران بستگی به این انتخاب دارد و تا مدت‌ها باید با خوب و بد نرم افزار انتخاب‌شده کنار بیایند.

بنابراین بهتر است قبل از انتخاب نرم افزار حسابداری ویژگی‌هایی مدنظرمان باشد تا بهترین انتخاب را داشته باشیم. بخش حس نرم افزار حسابداری یک نرم افزار کاربردی در بسیاری از کسب و کارها می باشد که با استفاده از آن می توانید به آسانی برای مشتریان خود صورت حساب تهیه کنید.

نرم افزار حسابداری مزایای بی شماری برای کسب و کار شما به ارمغان خواهد آورد. نصب نرم افزار حسابداری و استفاده از آن بسیار آسان می باشد و برای هر کسب و کار، با توجه به نیاز آن حرفه مورد استفاده قرار می گیرد. به این ترتیب می توانید از نرم افزار حسابداری در مشاغل گوناگون بهره برده و تنظیمات مورد نیاز خود را برای افزایش بهره وری از این نرم افزار انجام دهید.

با به کارگیری نرم افزار حسابداری می توانید به میزان قابل توجهی در زمان و هزینه صرفه جویی کرده و در اداره کسب و کار خود به موفقیت برسید. با استفاده از قابلیت های آن می توانید به رونق کسب و کار خود کمک کنید.

ورود داده ها در نرم افزار حسابداری به سادگی انجام می پذیرد و سرعت پردازش داده نیز بسیار زیاد می باشد. ابداری و مالی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های هر سازمانی است.

هدف استفاده از نرم افزار حسابداری

بسته به اینکه شما چه نوع کاربری هستید، چه انتظاری از برنامه حسابداری خودتان دارید و اینکه چقدر قصد هزینه کردن برای نرم افزارهای حسابداری خود را دارید، نرم افزارهای حسابداری ویژگی های متفاوتی دارند.

اگر قصد دارید تا یک کسب و کار حرفه‌ای را راه‌اندازی کنید و ردیابی دقیقی از معاملات مالی خود داشته باشید، قطعا یک نرم افزار حسابداری به شما کمک شایانی خواهد کرد.

 مزایای نرم افزار حسابداری

مزایای  نرم افزار حسابداری به شرح زیر میباشد :

  • رابط کاربری جذاب و آسان

رابط کاربری در درجه اول اولویت‌ها قرار دارد چرا که شما قرار است همیشه با آن سروکار داشته باشید، اگر رابط کاربری نرم افزار حسابداری شما برای شما جذابیت بصری نداشته باشد شاید بعد از مدت کمی کارکردن با آن نرم افزار دیگر انرژی لازم را نداشته باشید.

در کنار رابط کاربری زیبا، سادگی و آسانی نحوه کارکردن با نرم افزار معیار بسیار مهم است. برای مثال شما نباید برای انتخاب یک گزینه ساده زمان زیادی را صرف کنید و گزینه‌های پرکاربرد همیشه باید به سریعترین نحو ممکن در دسترس شما قرار بگیرند. اطلاعات و داده ها را به آسانی می توان وارد کرد و فقط با یکبار وارد کردن اطلاعات، می توان محاسبات متفاوتی روی آن بدست آورد و همچنین کاربری آسان دارد و کاربر می تواند به راحتی با نرم افزار حسابداری کار کند.

  • سازگاری با کسب‌وکار

اولین ویژگی برای انتخاب نرم افزار حسابداری خوب ویژگی متناسب بودن نرم افزار با کسب و کار شما است و با حوزه فعالیت شما تناسب داشته باشد که بتواند میزان پیشرفت و موفقیت کسب ‌و کار شما را در آینده پیش‌بینی کند و نیازهای سازمان و یا شرکت شما را پاسخ دهد.

به عنوان مثال، شرکتی که در حوزه‌ی پیمانکاری فعالیت دارد به نرم‌ افزاری نیاز دارد که بتواند موضوعاتی مانند پروژه‌های پیمانکاری و قراردادهایشان را از نظر مالی مدیریت و حسابرسی کند.

ویژگی های نرم افزار حسابداری خوب
ویژگی های نرم افزار حسابداری خوب
  • صفحه اصلی جامع

یکی ازمهمترین ویژگی های نرم افزار حسابداری شما همان صفحه‌ای است که شما با آن زیاد سروکار خواهید داشت پس این صفحه باید دسترسی‌های سریعی به امکانات و بخش‌های مختلف نرم افزار به شما بدهد تا بتوانید هرچه سریعتر به خواسته خود برسید.

  • قابلیت تغییر پیش‌فرض‌های نرم افزار

این امکان قابلیت مهمی برای یک نرم افزار محسوب می‌شود و صرفا هم به نرم افزار حسابداری محدود نمی‌شود؛ نرم افزار حسابداری شما باید قابلیت شخصی‌سازی برنامه را به شما بدهد تا شما مجبور نباشید همیشه با امکانات و قابلیت‌های پیش‌فرض نرم افزار کار کنید بلکه باید بتوانید براساس نیازهای کسب و کارتان ویژگی‌های نرم افزار را تغییر دهید.

  • امنیت

امنیت مهمترین ویژگی های نرم افزار حسابداری به شمار می رود، خصوصا نرم افزارهای حسابداری که داده‌ها و اطلاعات مهمی در آن‌ها وجود دارند. نرم افزاری که انتخاب می‌کنید باید از نظر امنیتی امتحان خود را پس داده باشد .

بتواند این اطمینان را به شما بدهد که هیچ وقت نرم افزار شما هک نخواهد شد و سایر حملات نرم افزاری روی آن تاثیر نخواهد داشت. از مهم‌ترین اطلاعات موجود در یک سازمان، اطلاعات مالی است،

عدم ثبت اطلاعات مالی یا سوءاستفاده از این اطلاعات می‌تواند آسیب‌های جدی به سازمان وارد کند. حساسیت نسبت به امنیت اطلاعات از موارد کلیدی در تهیهٔ نرم  افزار است؛

در این مسیر، تعداد مشتریان شرکت ارائه‌دهندهٔ نرم  افزار، رضایت مشتریانش و اعتبار شرکت ارائه‌دهنده در بازار می‌تواند از امنیت اطلاعات مالی، به حسابداران اطمینان دهد.

  • هماهنگی با CRM

نرم افزار حسابداری شما باید بتواند تا با CRMهای مختلفی که موجود هستند ارتباط برقرار کند و شما نباید در اتصال به این سیستم‌ها به مشکل بربخورید.

سازگاری نرم افزار حسابداری شرکت شما با نرم افزار CRM شرکت شما اتفاق بسیار مبارکی است. البته تعدادی از نرم افزارهای حسابداری ایرانی موجود خود، زیرمجموعه یک نرم افزار CRM هستند.

بااین‌حال در صورت یکی نبودن این دو، باید در نظر داشته باشید که باید سازگاری حداقلی با یکدیگر داشته باشند. کافی است تصور کنید در خود شرکت امکان ارائه یک گزارش مالی در CRM وجود نداشته باشد.

این یعنی حداقل اتوماسیون اداری نیز در مجموعه کاری شما وجود ندارد. بنابراین سازگاری نرم افزار حسابداری با نرم افزار CRM خود را باید حتماً مدنظر داشته باشید.

  • امکان انتخاب فعالیت‌های گسترده

امور مالی کلا مسئله پیچیده‌ای برای یک کسب و کار است و ابزارها‌ و امکانات زیادی برای مدیریت امور مالی نیاز است. نرم افزار حسابداری که انتخاب می‌کنید باید بتواند از فعالیت‌های مختلف مورد نیاز برای امور مالی شما پشتیبانی کند.

ویژگی های نرم افزار حسابداری خوب
ویژگی های نرم افزار حسابداری خوب
  • آپدیت و پشتیبانی

نرم افزاری که انتخاب می‌کنید باید حتما خدمات پشتیبانی خوبی داشته باشد چرا که بعضا نرم افزارها به دلایل مختلف به مشکلاتی بر‌ می‌خورند که از دست شما کاری ساخته نیست .

حتما باید با پشتیبانی آن نرم افزار ارتباط برقرار کنید تا آن‌ها مشکل را حل کنند. داشتن قابلیت آپدیت یا بروزرسانی نیز در نرم افزارهای حسابداری بسیار مهم است تا بتوانید همواره خودتان و نرم افزارتان را بروز نگه دارید . و از قابلیت‌های جدیدی که برای مدیریت امور مالی رونمایی می‌شود استفاده کنید .

  • کاهش خطا

با کمک یک نرم افزار حسابداری خوب می‌توان از بروز خطا و اشتباه مانند ثبت اشتباه داده ها جلوگیری کرد، همچنین در پردازش اطلاعات و داده ها احتمال خطا بسیار کم می شود.

  • امکان افزودن قابلیت‌های مختلف به نرم افزار(ماژول‌ها)

هر نرم افزاری برای خود امکانات پایه‌ای را در نظر گرفته، اما شاید آن امکانات برای شما مناسب نباشند و شما بخواهید امکانی را خودتان به آن اضافه کنید یا از جایی قابلیت خاصی را تهیه کنید و به نرم افزارتان اضافه کنید؛ به این امر قابلیت افزودن ماژول گفته می‌شود ،

  • صرفه جویی در زمان

برای انجام کارهای حسابداری زمان زیادی باید صرف کرد؛ با کمک یک نرم افزار حسابداری خوب می توان امور مالی و حسابداری را سریع انجام داد و در کمترین زمان به اتمام رساند.

بنابراین می توان با بهره مندی از نرم افزار حسابداری در زمان برای ایجاد اسناد مالی و دسترسی به آنها و همچنین هزینه های مرتبط با حسابداری صرفه جویی کرد .

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک نرم افزار حسابداری خوب باید از آن برخوردار باشد، صرفه جویی در زمان است.

به این ترتیب با انتخاب یک نرم افزار حسابداری مناسب، می توانید کارهای مربوط به حسابداری را در مدت زمان کوتاه تری به انجام برسانید و استفاده از این روش بسیار سریع تر از حسابداری سنتی می باشد.

یک نرم افزار حسابداری امکان انجام چندین فرایند را به صورت همزمان برای شما فراهم می آورد که از آن جمله می توان به ایجاد فاکتورهای مورد نیاز مشتری، رسیدگی به سپرده های بانکی و ایجاد چک و ثبت تراکنش های انجام شده به صورت همزمان اشاره کرد.

  • قیمت مناسب

برای کسب‌وکارهای بزرگ، قیمت اصلاً نباید مدنظر باشد و تنها باید به امکانات موردنیاز فکر کرد. اما برای کسب‌وکارهای کوچک، قیمت محصول اهمیت زیادی دارد. باید مدنظر داشته باشید که با پرداخت چه مبلغی، چه امکاناتی نصیب شما می‌شود .

برای کسب ‌و کارهای گسترده، معمولا قیمت نباید مدنظر باشد و تنها باید به امکانات مورد نیاز توجه کرد و اینکه با استفاده از آن به پیشرفت و موفقیت خود در کسب و کار کمک می کنند .

اما برای کسب ‌و کارهای کوچک، قیمت محصول اهمیت زیادی دارد. باید به این موضوع توجه کرد که با پرداخت چه میزان مبلغی، از چه امکاناتی بهره مند می شوید .

قیمت نرم افزارهای حسابداری ایرانی بسیار متنوع بوده و تناسبی بین آن‌ها دیده نمی‌شود. باید در نظر داشته باشید که قیمت بالا لزوماً نشان‌دهنده کیفیت بیشتر نیست و بِرَند بودن برخی از این نرم افزارها دلیل قیمت بالای آن‌ها است.

معرفی نرم افزار حسابداری پارسی مانی parsimony

نرم افزار حسابداری پارسی مانی parsimony را می توان یکی از پر قدرت ترین نرم افزار حسابداری در ایران معرفی نمود. این نرم افزار با کاربری راحت و آسان موفق شده است نگرشی جدید در مدیریت امور مالی و حسابداری برای شرکت های مختلف ایجاد کند .

نرم افزار حسابداری پارسی مانی parsimony همکاران سیستم در تولید زمینه‌های مختلفی مانند بسته های سفارش گیری و پخش، بازرگانی، تولیدی، خدماتی و پیمانکاری فعالیت دارد که هر کدام شامل سیستم‌ها و زیرسیستم‌های متفاوتی می‌باشد .

نرم افزار حسابداری بازرگانی و حسابداری بازرگانی


برای مشاوره و خرید نرم افزار حسابداری پارسی مانی parsimony با ما تماس بگیرید .

4.8/5 - (5 امتیاز)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فائزه خدابخش

نرم افزار حسابداری اصفهان مزایای خیلی خوبی داره