نرم افزار حسابداری بیمه

نرم افزار حسابداری بیمه | بهترین نرم افزار حسابداری

  • در نرم افزار حسابداری بیمه ، به افراد توضیح دااده میشود که چگونه ارزش و دارایی محاسبه میشود؛
  • در صورت خسارت، چگونه میتوان از بیــــمه برای جبران آن استفاده کرد.
  • حسابداری بیمه کاری کاملا تخصصی است و به راحتی نمیتوان از نحوه محاسبات بیمه اطلاع یافت؛
  • به همین علت ، تخصصی به نام نرم افزار حسابداری بیمه در جهت آسان تر شدن ثبت هزینه و وقایع آن به وجود آمـــــد.
  • کاربران مبتدی بعد از دریافت نرم افزار بیمه و تسلط برآن باید اصول و ضوابطی را رعایت کند.
  • این اصول شامل کلیه ورودی‌ها و خروجی‌های مالی است.
  • چرا که این هزینه‌ها از موارد اصلی در ترازنامه مالی می‌باشد.
  • بخش بیمه عمدتا به رشد و رفاه اقتصادی کمک می کند.

توضیحات تکمیلی درباره نرم افزار حسابداری بیمه

اما در صنعت بیمه رعایت اصول استاندارد حسابداری بیمه به عنوان هسته مرکزی اهمیت دارد. زیرا پشت هر نمایندگی خوب، مدیریت سیستم حسابداری نقش اساسی دارد و فشار مداوم در بسیاری از شرکت های بیمه برای بهینه سازی بازدهی باعث شده تا بسیاری از بیمه گذاران به دنبال روش های کاملاً جدید مانند خدمات نرم افزار حسابداری بیمه باشند.

با  بهترین نرم افزار حسابداری  ، تیم های بیمه می توانند مشتری های متعدد، شرکا و قراردادها را اداره کنند.

اطلاعات مرتبط در نرم افزار حسابداری دفاتر بیمه در یک پایگاه دااده واحد جمع آوری و ذخیره میشود.

حسابداری صدور بیمه نامه

فردی که دارای نمایندگی بیمه است و با نرم افزار حسابداری بیمه کار ‌میکند باید بداند که حق بیمه را ‌میتوان به سه صورت پرداخت نمود:

  • نقدی
  • نقدی ،اقساط
  • و تماما اقساط

حق بیمه ای که به صورت نقدی پرداخت ‌میشود، پس از پرداخت مبلغ تعیین شده، بیمه نامه صادر ‌میشود و اگر حق بیمه به صورت اقساط و تماما اقساط باشد، شعب بیمه پس از دریافت ضمانت نامه ای مانند:

  • چک
  • مبلغ بیمه نامه

را مطابق با شرایط بیمه به صورت اقساط، تقسیم ‌میکنند.

ویژگی نرم افزار حسابداری بیمه

نرم افزار حسابداری بیمه دارای ویژگی متعددی است که عبارت اند از:

  • محاسبه سود بیمه نامه را ‌میتوان با این نرم افزار انجام داد.
  • شرکت‌های بیمه را ‌میتوان در این نرم افزار تعربف کرد.
  • تقسیم بندی و تفکیک بیمه گزاران، مشتریان، همکاران و سایر انجام پذیر است.
  • گزارش‌های مختلف مالی را ‌میتوان بر اساس استانداردهای حسابرسی و مالیاتی گرفت.
  • سرفصل‌های حسابداری به صورت تفضیلی شناور در نرم افزار حسابداری بیمه تعریف ‌میشود.
  • انواع حساب‌های بانکی در این نرم افزار قابل تعریف است.
  •  تما‌می بیمه ها را ‌میتوان معرفی و دسته بندی کرد.
  • بازاریاب ها را برای ارائه خدمات بیمه میتوان در این نرم افزار تعریف کرد.
  • ثبت و ویرایش انواع فاکتورهای خرید، فروش، مرجوعی بیمه نامه ها امکان پذیر است.
  • در زمان صدور بیمه امکان ثبت تسویه حساب بیمه گزار به صورت نقد، چک و یا اقساطی ‌میباشد.
  • اسناد در حساب بیمه گزاران در هنگام ثبت فاکتور و دریافت و پرداخت وجه به صورت خودکار ثبت ‌میشود.
  • پیام کوتاه به بیمه گزاران جهت یادآوری پایان بیمه نامه ارسال ‌می‌گردد.
  • سود بیمه نامه را ‌میتوان در این نرم افزار محاسبه کرد.
  • سود فاکتور فروش بیمه را ‌میتوان با این نرم افزار حساب کرد.
  • انواع چک‌های بانکی و یا وجه نقد دریافتی از بیمه گزاران و… در این سیستم ثبت ‌میشود.
  • انواع چک‌های پرداختی و برگشتی و گردش آن ها در نرم افزار حسابداری بیمه ثبت ‌میگردد.
  • میتوان از انواع بیمه نامه ها در تاریخ‌های مختلف گزارش گرفت.
  • لیست بیمه گزاران بدهکار و یا بستانکار در این نرم افزار ثبت ‌میشود.
  • چاپ فاکتورها بر اساس فرم‌های مالیاتی قابل انجام است.
  • استفاده تحت شبکه از نرم افزار بیمه امکان پذیر است.
  • پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات قابل انجام است.
  • نصب و راه اندازی آن رایگان است.
  • سود و زیان به صورت درصدی قابل مشاهده است.
  • از میزان فروش بیمه نامه ها ‌میتوان گزارش گرفت.
  • بایگانی مدارک برای نرم افزار حسابداری بیمه قابل فعال سازی است.
  • چندین صورت سود و زیان بر اساس بخش‌های مختلف دفتر بیمه را ‌میتوان در این سیستم تعریف کرد.
  • بستن و انتقال حساب ها به صورت خودکار در پایان سال امکان پذیر است.

کاربردهای بهترین نرم افزار حسابداری بیمه

یک نرم افزار بیمه خوب باید همه موارد زیر را داشته باشد تا بتواند به طور دقیق محاسبات را انجام دهد. همچنین باید از به وجود آمدن مشکلات برای بیمه‌گزار و نمایندگان بیمه جلوگیری کند.

• هزینه صدور

هزینه کارمزد، بازاریابی، تبلیغات و… که مربوط به هزینه‌های صدور هستند را می‌توان در این دسته قرار داد.

• هزینه بیمه

هزینه‌ای که شخص بیمه‌گزار براساس قوانین باید به نمایندگان شعب بیمه پرداخت کند تا بیمه نامه صادر شود.

• هزینه بیمه اضافی

هزینه‌ای است که بیمه‌گر از بیمه‌گزار برای تمدید بیمه با گزینه‌های بیشتر و با سرمایه اضافه‌تر دریافت می‌کند.

• هزینه بیمه برگشتی

هزینه‌ای است که به دلایلی از جمله کاهش سرمایه و یا فسخ بیمه نامه مقداری از حق بیمه به بیمه‌گزار پس داده می‌شود.

• هزینه بیمه عاید نشده و ذخیره حق بیمه

هزینه‌ای است که بخشی از بیمه نامه در طول مدت اعتبار بیمه نامه به دوره مالی بعد مرتبط باشد. حق بیمه در این مواقع ذخیره و به حساب درآمد سال بعد می‌رود.

• هزینه بیمه مازاد

پرداخت هزینه بیشتر نسبت به آنچه که بیمه‌گزار نسبت به حق بیمه پرداخت می‌کند را هزینه بیمه مازاد می‌گویند.

• هزینه بیمه شده

برآورد هزینه واقعی اموال توسط بیمه کننده صورت می‌گیرد. در صورت رخ دادن حادثه بیمه‌کننده موظف است خسارت آن را به بیمه‌گزار پرداخت کند.

• هزینه خسارت

تعیین هزینه خسارت در نرم افزار حسابداری بیمه ، بیمه کننده موظف است با توجه به قرارداد بیمه نامه در صورت وجود خسارت برای بیمه‌گزار، هزینه خسارت را پرداخت نماید.

• هزینه کارشناسی بیمه

شعبات بیمه وظیفه دارند قبل از صدور بیمه ابتدا هزینه‌های آن را ارزیابی کنند و بعد به بیمه‌گزار اطلاع دهند.

• هزینه خسارات معوق

هزینه خسارتی است که بیمه کننده در پایان سال پرداخت نکرده و باید آن را در سال آتی پرداخت نماید.

• هزینه استهلاک

اگر وضعیت بیمه‌گزار بهتر از قبل حادثه شود (تعویض یا تغییر اموال آسیب دیده) هزینه‌ای از خسارت‌ها به عنوان هزینه استهلاک کسر می‌شود. هدف از انجام اینکار جلوگیری از سوء استفاده بیمه و ایجاد حوادث عمدی است.

نرم افزار حسابداری بیمه پارسی مانی برای چه هدفی طراحی شده است؟

طبق اطلاعیه اداره محترم دارایی کلیه اشخاص حقوقی، مشاغل مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده موظف به ارائه گزارشات معاملات فصلی هستند.

نرم افزار حسابداری پارسی مانی parsimony علاوه بر ارائه امکانات گوناگون برای هر صنف، مورد تایید اداره دارایی بوده و گزارشات فصلی را در قالب یک فایل برای بارگذاری در سامانه معاملات فصلی ارائه می‌کند.

با استفاده از این نرم افزار روابط مالی میان نمایندگی بیمه و بیمه گذارها اعم از:

  • بدهی بیمه گذار ها و معرف ها
  • اقساط بیمه نامه ها
  • سررسید چکها
  • دفتر روزانه و انقضاء بیمه نامه ها
  • و … قابل مدیریت می باشد.

شرکت های بیمه با استفاده از نرم افزار هایی همچون :

  • فناوران
  • پرتال بیمه ایران
  • سایبون
  • فناپ
  • سیب
  • و … روابط مالی و بیمه ای بین شرکت و نمایندگی های بیمه را مدیریت و کنترل می نمایند، اما روابط مالی و نیازمندی های بین نمایندگی ها یا کارگزاری های بیمه و بیمه گذار ها در اینگونه از نرم افزار ها ثبت و کنترل نمی شود.

بنابراین شرکت های بیمه نیاز به استفاده از نرم افزارهای حسابداری مانند نرم افزار حسابداری شرکتی و نرم افزار حسابداری فروشگاهی دارند، لذا نرم افزار تخصصی مدیریت و حسابداری دفاتر بیمه بمنظور رفع تمامی نیازمندی های نمایندگی ها و کارگزاری های بیمه طراحی شده است.

برای مشاوره رایگان و خرید نرم افزار حسابداری پارسی مانی parsimony با ما تماس بگیرید .

5/5 - (5 امتیاز)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها