نرم افزار جامع حسابداری و کاربرد های آن
فهرست عناوین پنهان
1 نرم افزار جامع حسابداری و کاربرد های آن

نرم افزار جامع حسابداری و کاربرد های آن

نرم افزار جامع حسابداری ( 📊📉📈  بهترین نرم افزار حسابداری 📊📉📈 ) نرم افزاری است که دسته ای از قابلیت های نرم افزارهای مالی مختلف را در خود جای داده و ابزاری کامل و قدرتمند برای مدیریت امور مالی یک کسب و کار متوسط و یا بزرگ است. امروزه بسیاری از شرکت ها و موسسات از چنین نرم افزارهایی استفاده می کنند و تاکنون نرم افزارهای جامع به خوبی توانسته اند نیاز کسب و کارها را برطرف سازند.نرم افزارهای جامع حسابداری قابلیت های زیادی دارند و با همین ویژگی به مهمترین ابزار تیم حسابداری در شرکت های بزرگ تبدیل شده اند.

نرم افزار جامع حسابداری

نرم افزار جامع حسابداری ابزار قدرتمندی است که نیازهای کاربران را در زمینه‌های مختلف از فعالیت‌های اقتصادی و سازمانی برطرف می‌کند. این نرم افزار شامل قسمت‌های مختلفی اعم از حسابداری، بازرگانی، انبارداری، خزانه داری و غیره است. در این گونه از نرم‌ افزارها می‌توان حجم انبوهی از اطلاعات را به صورت طبقه‌‌بندی شده مشاهده کرد که پاسخگوی نیاز تمام حسابداران و مدیران است.

حسابداران و مدیران مالی می‌توانند با استفاده از این گونه نرم افزارها با خیالی آسوده گزارش‌های مختلف را دریافت و تحلیل کنند و در فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری به آنها استناد کنند. امروزه بسیاری از شرکت‌ها و موسسات با استفاده از این گونه از نرم افزارها توانسته‌اند به خوبی نیازهای کسب و کار خود را برطرف کنند.همانطور که از اسم این نرم افزار برمی آید،

نرم افزار حسابداری جامع از دسته نرم افزار‌های مالی می‌باشد که به منظور صرفه‌جویی در زمان و انرژی نیروی انسانی‌ طراحی شده و تقریبا تمامی مؤسسات امور مالی و حسابداری خود را به این دسته نرم افزار‌ها سپرده‌اند.نرم افزار جامع حسابداری قابلیت‌های زیادی دارد و برای انجام محاسبات و گزارش دهی‌ به بهترین شکل طراحی شده و تبدیل به یکی‌ از کلیدی‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار‌های کاربران شده است.

نرم افزار مالی جامع قابلیت‌هایی‌ چون تعریف گروه کّل تفضیل و معین دارد که تمامی امور مالی و حسابداری مربوط به این دسته‌ها را به صورت دقیق و جز به جز، ثبت و سند گذاری می کند.همچنین تمامی محاسبات مالی و ثبت حساب‌های بانکی‌ و انجام امور مالی مربوط به شرکت‌ها و اداره استفاده کننده را به صورت دقیق و جز به جز انجام داده و ثبت و بایگانی می‌کند.

مزیت استفاده از نرم افزار جامع حسابداری

هر سازمان یا واحد تجاری با هدف کسب سود تشکیل می‌شود. یک بنگاه اقتصادی برای کسب موفقیت و ارزیابی فعالیت‌های خود نیازمند یک ابزار قدرتمند است تا به وسیله آن بیشترین بازدهی را داشته باشد. مزایای استفاده ار این نرم افزارها زمانی بیشتر مشخص می‌شود که با حسابداری سنتی مقایسه شود. استفاده از یک نرم افزار جامع حسابداری مزیت‌های بیشماری را برای بنگاه‌های اقتصادی به همراه می‌آورد. در ادامه چند مورد از این مزیت‌ها را را شرح می‌دهیم:

  • انعطاف پذیری

نرم افزارهای جامع حسابداری به گونه ای نوشته شده‌اند که امکان طراحی کدینگ حسابداری و اطلاعات پایه را به دلخواه و با توجه به نیاز حسابداران و مدیران مالی فراهم می‌کنند. البته طراحی این کدینگ‌ها حتما باید مطابق با استانداردهای حسابداری باشد .

  • یکپارچگی اطلاعات و عملیات

یک نرم افزار جامع حسابداری کلیه فرایندهای موجود در نرم افزار را که شامل امور حسابداری، بازرگانی، خزانه داری و انبارداری می‌شود را پوشش می‌دهد. به همین دلیل عملکرد بهتری را در مقایسه با سیستم‌های مستقل ارائه می‌دهد.

  • امنیت بالای داده‌های ثبت شده

از دیگر کاربردهای یک نرم افزار جامع این است که امکان پشتیبانگیری از اطلاعات را در فضای ابری فراهم می‌کند. البته این موضوع فقط مربوط نرم افزارهای آنلاین نمی‌شود بلکه می‌توانید در سرور داخلی خود هم پشتیبانگیری انجام دهید.

نرم افزار جامع حسابداری و کاربرد های آن
نرم افزار جامع حسابداری و کاربرد های آن
  • صرفه جویی در زمان

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از نرم افزار جامع حسابداری تسریع در ثبت داده‌ها و گزارش‌گیری‌ها است. در این نرم افزارها، می‌توان تنها با چند کلیک گزارش مورد نظر را آماده کرد. همین امر باعث اتوماسیون شدن بسیاری از وظایف می‌شود. در نتیجه باعث افزایش بهره‌وری کارمندان یک سازمان می‌شود.

  • کاهش خطاهای انسانی

محاسباتی که توسط کامپیوترها و نرم افزارهای حسابداری انجام میشود باعث کاهش خطاهای انسانی و تحلیل دقیق‌تر داده میشوند. تا قبل از به کارگیری نرم افزارهای حسابداری تمام امور حسابداری، بازرگانی، خزانه‌داری و… روی کاغذ و توسط کارشناسان مالی انجام می‌شد؛ ولی امروزه با وجود یک نرم افزار جامع کارها بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر انجام می‌شود.

  • مدیریت جریان نقدینگی

از دیگر موارد کاربرد چنین سیستمی این است که با توجه به ثبت دریافتی‌ها و پرداختی‌های خود این اجازه را به شما میدهد که برای وضعیت نقدینگی خود در آینده برنامه ریزی کنید. به طور مثال می‌توانید یک گزارشی تهیه کنید که در آن از وصول شدن چک‌ها در بیست روز آینده اطمینان حاصل کنید.

  • گزارشات خودکار

یک نرم افزار جامع میتواند صورتحساب مشتریان، صورتحساب سود و زیان، موجودی کالاها و غیره را با یک کلیک ساده گزارش دهد.

چرا به نرم افزار حسابداری جامع نیاز داریم؟

قبل از هر چیز باید ضرورت استفاده از نرم افزار حسابداری را بدانیم:

  • الزام سازمان‌های نظارتی

سازمان نظارتی همچون وزارت اقتصاد، کسب‌وکارها را ملزم به استفاده از نرم افزار حسابداری کرده است. روش­های دستی، دیگر مورد تأیید آن­ها نیستند. این سازمان­ها هرچند وقت یک‌بار نرم افزارهای تأیید شده را اعلام می­کنند.

  • دقت بیشتر در محاسبات و ثبت امور مالی، موجودی، مشتریان و کارمندان

تمام درآمدها و هزینه­ ها، درصدهای تخفیف، معاملات، قراردادها و هزینه ­های مالیاتی در نرم افزار جامع حسابداری به‌دقت ثبت می­شود. دقت کامپیوتر در محاسبه اعداد و ارقام 100% بیشتر از روش دستی است. به این ترتیب، اسنادی قابل‌اعتماد و با درصد خطای بسیار کم خواهید داشت. اگر خطای محاسباتی هم باشد، به شما گزارش می­دهد. با نرم افزار، کسری اسناد مالی مشخص شده و قابل مدیریت است.

  • در اختیار داشتن گزارش سالیانه ماهیانه و روزانه

همیشه نیاز است فعالیت مالی خود را کنترل کنید تا تصویر روشنی از عملکرد شرکت داشته باشید. این کار با داشتن گزارش مالی آسان­تر است. نرم افزار جامع حسابداری این گزارش را در کمترین زمان در اختیارتان قرار می­دهد. مثلاً مشتریانی که موعد پرداخت آنها گذشته است مشخص می­شود.

  • محاسبه و ثبت سریع اطلاعات مشتری، هزینه ها و درآمدها

در نرم افزار حسابداری یک‌بار برای همیشه، اطلاعات مشتری را وارد می­کنید. هزینه‌ها، اعداد، ارقام و درآمد را با سرعتی بیشتر از روش دستی، در سیستم ثبت می­شود. تنها با یک کلیک تمام محاسبات انجام می­شود.

  • کاهش دادن نیروی انسانی و هزینه ها

کار حسابداری و امور مالی، بادقت بیشتر، نیاز به نیروی انسانی و هزینه دارد. نرم افزار حسابداری وظایف چند حسابدار را به‌تنهایی و به‌صورت اتوماتیک انجام می­دهد. دیگر نیاز نیست دفاتر و صورت‌حساب‌ها مرتب چک شود. ضمن اینکه هزینه­های نیروی انسانی بابت ساعات کاری اضافه‌تر را به حداقل می­رساند.

  • نگهداری آسان اسناد و دسترسی به آنها

اسناد مالی در نرم افزار ، جامع حسابداری با یک کلیک قابل‌مشاهده است. فضای فیزیکی برای نگهداری اسناد نیاز ندارید. مرتباً از اطلاعات نرم افزار نسخه کپی گرفته شده و ذخیره می­شود؛ بنابراین جای نگرانی بابت از بین رفتن اسناد مالی نخواهد بود.

  • انجام حسابداری و حسابرسی با ساده­ ترین روش­ها

ساختار نرم افزار حسابداری به صورتی است که بدون دانش کافی هم می­توان با آنها کار کرد.

  • صدور فاکتور دیجیتالی

با داشتن این نوع نرم افزارها می­توان صورت‌حساب‌ها را ایمیل کرد. یا از طریق پیام‌رسان‌های آنلاین، برای فرد موردنظر ارسال کرد. کار پرداخت آن هم با چند کلیک به‌سادگی و از راه دور انجام می­شود. در نرم افزار جامع حسابداری امکانات کارت اعتباری، کیف پول الکترونیکی و سیستم انتقال بانکی هم تعبیه شده که کار را آسان­تر می­کند.

  • نظارت مستمر بر مبالغ در گردش

نرم افزار حسابداری به رصد معاملات، پرداخت­های نقدی و سررسید پرداخت­ها کمک می­کند. صورت‌حساب‌ها در موعد سررسید توسط نرم افزار پیگیری می­شوند. می­توان برای پرداخت با وجوه نقدی برنامه­ریزی کرد.

  • تمرکز و تجمیع فرایندهای تجاری

در یک سیستم می­توانید، به بخش­های مختلف حسابداری مثل حقوق و دستمزد، مدیریت ارتباط با مشتری و غیره رسیدگی کنید.

نرم افزار جامع حسابداری و کاربرد های آن
نرم افزار جامع حسابداری و کاربرد های آن

انواع نرم افزار جامع حسابداری بر اساس مدل ارائه

در کل نرم افزارهای حسابداری براساس نوع و فناوری ارائه آنها به چند دسته تقسیم می‌شوند.

  • نرم افزار حسابداری جامع تحت ویندوز با پشتیبانی از شبکه
  • نرم افزار حسابداری جامع یکپارچه
  • نرم افزار حسابداری تحت وب
  • نرم افزار حسابداری ابری (آنلاین)

بسته‌های نرم افزاری حسابداری جامع برای کسب و کارهایی در اندازه‌های متوسط و بدون شعبه کاربرد دارد. این بسته‌های نرم افزاری برای کسب و کارهایی با حوزه‌های مختلف کاری، مانند تولید، فروش، بازرگانی و غیره تولید می‌شوند. شرکت پارمیس در نسخه جامع یا ویژه نرم افزار حسابداری پارسی مانی parsimony، کلیه امور مرتبط با یک واحد تولیدی با رویکرد تولید، فروش، بازرگانی و خدماتی را پوشش می‌دهد. البته اگر به دنبال نرم افزاری با قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های به روزتر هستید.

نرم افزار حسابداری جامع یکپارچه

امروزه با گسترش فعالیت‌های اقتصادی و پیچیدگی دنیای کسب و کار، هر سازمان به سیستمی جامع احتیاج دارد که بین واحدهای مختلف هماهنگی و یکپارچگی ایجاد کند. سیستم‌هایی با رویکرد ERP دقیقا همین وظیفه را بر عهده دارند. وقتی یک سازمان تصمیم می‌گیرد برای یکپارچه کردن فعالیت‌هایش از یک سیستم یا رویکرد ERP استفاده کند، باید یک سری اطلاعات لازم را در خصوص پیاده سازی این دسته از نرم افزارها به درست آورد.

نرم افزار جامع حسابداری پارسی مانی parsimony

نرم افزار ، جامع حسابداری پارسی مانی parsimony یک سیستم مالی یکپارچه مبتنی بر ERP است. به واسطه این یکپارچگی، اطلاعات در تمامی زیر سیستم‌ها به صورت یکپارچه و آزاد جریان دارد و همین ویژگی باعث روانی و چابکی روند مورد در کسب و کارهای مختلف می‌شود. این نرم افزار با بیش از 20 زیر سیستم از قسمت‌‌های مختلفی مانند حسابداری، بازرگانی، خزانه، انبارداری و غیره تشکیل شده است که بسته به نوع فعالیت هر واحد تجاری امکانات ویژه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نرم افزار ، جامع حسابداری پارسی مانی parsimony یکی از بهترین نرم افزارهای جامع حسابداری میباشد.

نرم افزار جامع حسابداری و کاربرد های آن


برای مشاوره و خرید نرم افزار حسابداری پارسی مانی parsimony با ما تماس بگیرید .

5/5 - (6 امتیاز)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فائزه خدابخش

اطلاعات عالی بود ممنون از پارسی مانی